Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.contributor.authorHøst, Håkon
dc.contributor.authorSkålholt, Asgeir
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorSkule, Sveinung
dc.date.accessioned2015-04-01T11:07:50Z
dc.date.available2015-04-01T11:07:50Z
dc.date.issued2013-12
dc.identifier.isbn978-82-7218-974-6
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280844
dc.description.abstractFormålet med dette prosjektet er å belyse om det er samsvar mellom den kompetansen elevene får i videregående opplæring og de kompetansekravene de møter i henholdsvis arbeidsliv og høyere utdanning. Resultatene viser blant annet at studiekompetanse - selv med svake karakterer - synes å være godt nok grunnlag for å gjennomføre enkelte studier som sykepleier og førskolelærer. I andre studier, som lærer, ingeniør og de store bachelorstudiene ved universitetene, indikerer våre analyser at studiekompetanse med svake karakterer ikke utgjør et godt grunnlag for å lykkes i studiene. Også i den yrkesfaglige opplæringen er bildet nyansert.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-50
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectVideregåendenb_NO
dc.subjectKompetansekravnb_NO
dc.titleVideregående opplæring - tilstrekkelig grunnlag for arbeid og videre studier?nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge