Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorHolen, Solveig
dc.date.accessioned2015-03-31T15:44:44Z
dc.date.available2015-03-31T15:44:44Z
dc.date.issued2013-11
dc.identifier.isbn978-82-7218-959-3
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280769
dc.description.abstractNy GIV er en samlebetegnelse på flere elementer innenfor en nasjonal dugnad initiert av Stoltenberg II-regjeringen for å redusere frafallet og få flere ungdommer til å fullføre og bestå videregående opplæring. Denne sluttrapporten omhandler intensivopplæringen i siste halvdel av 10. trinn. Målgruppen for intensivopplæringen er de 10 prosent svakest presterende elevene i kommunen etter første termin på 10. trinn. Skolering av lærere for oppgaven med å styrke elevenes grunnleggende ferdigheter i lesing/skriving og regning, er en del av satsningen. Våren 2013 gikk det tredje kullet intensivelever ut av grunnskolen. Resultatene i denne rapporten er basert på et omfattende datamateriale, både spørreundersøkelser og registerdata. Vi ser at elever, lærere og skoleledere som deltok i Ny GIV er fornøyde med tiltaket. Samtidig rapporteres det om utfordringer knyttet til organiseringen i egne grupper utenfor intensivelevenes vanlige klasser og timer.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2013-42
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectGrunnopplæringnb_NO
dc.subjectFrafallnb_NO
dc.subjectVideregåendenb_NO
dc.titleIntensivopplæring i eller utenfor klassen? Sluttrapport fra prosjektet Kartlegging av deltakelse, organisering og opplevelse i Overgangsprosjektet innenfor Ny GIVnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge