dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Prøitz, Tine Sophie | |
dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Stensaker, Bjørn | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T15:21:36Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T15:21:36Z | |
dc.date.issued | 2007-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-555-7 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280627 | |
dc.description.abstract | Hva slags kunnskaper og ferdigheter bidrar universiteter og høgskoler til å utvikle hos studentene, og hvordan står disse kunnskapene i forhold til de kompetansekravene som stilles i arbeidslivet? Dette spørsmålet danner utgangspunktet for denne rapporten. Kvalitetsreformen og de internasjonale og nasjonale kvalitetsrammeverkene har også aktualisert interessen for hva studenter bør lære og lærer. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP-rapport;2007-40 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Læringsutbytte | nb_NO |
dc.subject | Høyere utdanning | nb_NO |
dc.title | Læringsutbytte i høyere utdanning: En drøfting av definisjoner, utviklingstrekk og måleproblemer | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 63 | nb_NO |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | nb_NO |