dc.contributor.author | Borgen, Jorunn Spord | |
dc.contributor.author | Gunnes, Hebe | |
dc.contributor.author | Sivertsen, Gunnar | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T13:46:13Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T13:46:13Z | |
dc.date.issued | 2007-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-547-2 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280610 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er en kartlegging av norsk utdanningsforskning som er eksplorerende av karakter. Oppdragsgiver er Kunnskapsdepartementet, og prosjektet er et ledd i departementets utarbeidelse av en strategi for sektorforskningsansvar på området utdanning. Departementet har i den sammenheng gitt NIFU STEP i oppdrag å kartlegge konturer og omfang av norsk utdanningsforskning. Rapporten er basert på en innkretsing av feltet gjennom bibliometriske metoder, en strukturanalyse basert på FoU-statistikk og Forskerpersonalregisteret ved NIFU STEP, og en kvalitativ tilnærming til utdanningsforskningsfeltet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP-rapport;2007-32 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kartlegging | nb_NO |
dc.subject | Utdanningsforskning | nb_NO |
dc.title | Kartlegging av norsk utdanningsforskning | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 51 | nb_NO |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | nb_NO |