dc.contributor.author | Brandt, Synnøve S. | |
dc.contributor.author | Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T12:13:48Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T12:13:48Z | |
dc.date.issued | 2003-12 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280568 | |
dc.description.abstract | Reform 94 medførte at tidligere modell for utdanning av yrkesfaglærere ikke lenger var tilpasset verken nytt innhold eller nye arbeidsformer i fag- og yrkesopplæringen. Yrkesfaglærerutdanningen kom som et svar på kompetansebehovene i yrkesfagopplæringen etter innføringen av reformen. Yrkesfaglærerutdanningen skulle gi større bredde i opplæringen av yrkesfaglærere, og det ble utviklet en modell for utdanningen som hadde forankring i yrkeslivet, i yrkespraksis og opplæringstradisjonene i den etablerte yrkesopplæringen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;2003-38 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Yrkesfag | nb_NO |
dc.subject | Yrkesfaglærer | nb_NO |
dc.title | Skreddersydd yrkesfaglærerutdanning? En undersøkelse av den treårige yrkesfaglærerutdanningen | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |