dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T08:36:26Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T08:36:26Z | |
dc.date.issued | 2003-04 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280483 | |
dc.description.abstract | Statistikk over eksamensproduksjonen innenfor de frie fagstudiene har tydet på at studentene innen dette utdanningsområdet nærmest går for ”halv fart”. Ved å følge et utvalg av begynnerstudenter høsten 1994 fram til 2000, vil vi i denne rapporten forsøke å avdekke hvorfor studieutbyttet er så lavt. Skyldes det frafall eller lav studieeffektivitet, er det bestemte faser eller trinn i utdanningsløpet som er spesielt problematiske, og er det studentgrupper som har spesielt avvikende lav studieprogresjon? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;2003-16 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Studieprogresjon | nb_NO |
dc.title | Studieprogresjon, studieeffektivitet og frafall ved de frie fagstudiene ved universitetene | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |