dc.contributor.author | Prøitz, Tine Sophie | |
dc.contributor.author | Aasen, Petter | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T07:36:44Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T07:36:44Z | |
dc.date.issued | 2003-04 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280457 | |
dc.description.abstract | Gjennom prosjektet Forskning om forskning – en studie av utdanningsforskning initiert av Skolverket 2001 – 2003 studerer Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU) et utdanningsforskningsprogram som er initiert av Statens skolverk i Sverige. Prosjektet har form av følgeforskning der hensikten er å vinne innsikt i hvordan sektorforskningsprogrammet blir realisert og fungerer i forhold til målsettinger og formulerte virkemidler slik at forskningsledelsen i Skolverket eventuelt kan justere kursen underveis. Tanken er at den innsikt som en slik studie gir, kan bidra til å utvikle gode systemer for initiering og oppfølging av prosjektene og til hensiktsmessig dialog mellom programledelsen og praksisfeltene på den ene siden og forskningsutførende miljøer på den andre siden. Et mål er å utvikle gode systemer og hensiktssvarende rutiner for tilbakekobling av den kunnskap som vinnes gjennom forskningen til Skolverket så vel som til lokale myndigheter og skolene. På den måten kan prosjektet bidra til å øke kvaliteten og relevansen i sektorforskningsprogrammet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;2003-8 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Skoleforskning | nb_NO |
dc.subject | Skolverket | nb_NO |
dc.title | Skolverkets nye forskningsprogram: studie av en implementeringsprosess 2001-2002 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |