dc.contributor.author | Tømte, Cathrine | |
dc.contributor.author | Kårstein, Asbjørn | |
dc.contributor.author | Olsen, Dorothy Sutherland | |
dc.date.accessioned | 2015-03-29T18:48:44Z | |
dc.date.available | 2015-03-29T18:48:44Z | |
dc.date.issued | 2013-03-15 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-919-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280429 | |
dc.description.abstract | Formålet med denne rapporten er å belyse hvordan lærerutdanningene bidrar til at lærerstudentene utvikler det som kan kalles profesjonsfaglig digital kompetanse. Med profesjonsfaglig digital kompetanse mener vi didaktisk bruk av IKT i undervisning og vurdering. I praksis innebærer det å kunne bruke IKT for å forberede undervisningsopplegg, pedagogisk bruk av IKT i egen undervisning, i eget administrativt arbeid og i evaluering og forskning. Oppdragsgiver er Senter for IKT i utdanningen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2013-20 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | IKT | nb_NO |
dc.subject | Digital kompetanse | nb_NO |
dc.title | IKT i lærerutdanningen: På vei mot profesjonsfaglig digital kompetanse? | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |