dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Seland, Idunn | |
dc.contributor.author | Lødding, Berit | |
dc.contributor.author | Prøitz, Tine Sophie | |
dc.contributor.author | Vibe, Nils | |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T17:33:59Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T17:33:59Z | |
dc.date.issued | 2014-07 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0011-0 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/280144 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten kartlegger praksiser og rutiner for hvordan standpunktkarakterer settes ved offentlige og private skoler. Bakgrunnen for oppdraget er en avisdebatt i 2013 der det ble påvist større avvik mellom standpunkt- og eksamenskarakter ved private enn ved offentlige videregående skoler, og der det ble reist spørsmål om hva dette kan skyldes. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2014-24 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Private skoler | nb_NO |
dc.subject | Karakterer | nb_NO |
dc.title | Karakterer i offentlige og private videregående skoler: En analyse av eksamens- og standpunktkarakter i norsk og matematikk og rutiner for standpunktvurdering i offentlige og private videregående skoler | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |