dc.contributor.author | Arnesen, Clara Åse | |
dc.contributor.author | Waagene, Erica | |
dc.date.accessioned | 2015-03-19T09:29:49Z | |
dc.date.available | 2015-03-19T09:29:49Z | |
dc.date.issued | 2009-02 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-614-1 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/279690 | |
dc.description.abstract | Kvalitetsreformen har ført til at en ny gradsstruktur er innført ved landets høyere utdanningsinstitusjoner. Det knytter seg stor interesse for hvordan de nye gradene fungerer i utdanningssystemet og i forhold til arbeidsmarkedet. NIFU STEP sin halvtårsundersøkelse av nyutdannede kandidater våren 2007, Kandidatundersøkelsen 2007, er den første undersøkelsen som kan si noe om nyutdannede bachelorkandidaters erfaringer i forhold til arbeidsmarkedet og videre utdanning. Denne rapporten tar for seg bachelorkandidater fra ”breddeuniversitetene” (universitetene i Oslo, Bergen og Tromsø samt NTNU), og studerer deres aktiviteter et halvt år etter eksamen med hovedvekt på ulike sider ved kandidatenes deltakelse i videreutdanning: hvilke studiemål de har og hva slags utdanninger de tar. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP rapport;2009-7 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Bachelorgrad | nb_NO |
dc.title | Bachelorgraden fra universitet – en selvstendig grad, eller delmål i et lengre utdanningsløp? | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |