Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorVibe, Nils
dc.date.accessioned2015-03-18T20:50:16Z
dc.date.available2015-03-18T20:50:16Z
dc.date.issued2010-12
dc.identifier.isbn978-82-7218-725-4
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/279647
dc.description.abstractDenne rapporten skal bidra til å forklare forskjeller mellom skoler når det gjelder andeler av elevene som over tid har rapportert om mobbing, urettferdig behandling eller diskriminering i Elevundersøkelsen. I hvilken grad programmer for å forebygge mobbing og bedre læringsmiljøet har effekt, er også en del av oppdraget fra Utdanningsdirektoratet. Hva elevene forstår med begrepene mobbing, urettferdig behandling og diskriminering og i hvilken grad de klarer å reflektere rundt begrepene, er også undersøkt. Både kvantitative og kvalitative metoder er benyttet for å belyse disse problemstillingene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2010-48
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectMobbingnb_NO
dc.subjectDiskrimineringnb_NO
dc.subjectLæringsmiljønb_NO
dc.title"Hvis noen forteller om mobbing..." Utdypende undersøkelse av funn i Elevundersøkelsen om mobbing, urettferdig behandling og diskrimineringnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge