dc.contributor.author | Brandt, Synnøve S. | |
dc.date.accessioned | 2015-03-12T19:57:36Z | |
dc.date.available | 2015-03-12T19:57:36Z | |
dc.date.issued | 2010-03 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-671-4 | |
dc.identifier.issn | 1504-1824 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/279105 | |
dc.description.abstract | Prosjekttittel for prosjektet har vært Enhetsskolen og universell utforming, og er en undersøkelse av praksis og erfaringer når det gjelder ivaretakelse av mangfoldet i elevmassen i grunnopplæringen. Rapporten er med sin store mengde intervjuer utført innenfor en forholdsvis kort tidsramme og er i stor grad en deskriptiv presentasjon. Undersøkelsen er gjennomført og skrevet av Synnøve Brandt. Assisterende direktør Bjørn Stensaker og forskningsleder Eifred Markussen har lest og kommentert sluttutkast til rapporten. Prosjektet er gjennomført på oppdrag av Deltasenteret, som er et statlig kompetansesenter som jobber med å utvikle, samle og videreformidle kunnskap om hva som hemmer og fremmer deltakelse i samfunnet for personer med nedsatt funksjonsevne. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP rapport;9-2010 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Grunnopplæring | nb_NO |
dc.subject | Enhetsskolen | nb_NO |
dc.subject | Mangfold | nb_NO |
dc.title | En mangfoldig og universell grunnopplæring? Om hvordan mangfold ivaretas faglig, sosialt og fysisk fra 4. til 8. trinn i grunnskolen | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |