dc.contributor.author | Stensaker, Bjørn | |
dc.contributor.author | Maassen, Peter | |
dc.date.accessioned | 2015-02-23T09:42:22Z | |
dc.date.available | 2015-02-23T09:42:22Z | |
dc.date.issued | 2001-05 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/277032 | |
dc.description.abstract | Mjøsutvalget har skapt debatt i Norge med sitt brede perspektiv og mange forslag knyttet til utviklingen av norsk høyere utdanning og forskning. Utvalget hevder selv at kvalitet og kvalitetshensyn har vært en særlig viktig faktor i utvalgets arbeid, der de i flere kapitler kommenterer og fremmer ulike forslag som skal bidra til å heve kvaliteten i høyere utdanning. Noen av disse forslagene har skapt stor uenighet både om statusbeskrivelser, virkemidler og mulige effekter. I dette notatet drøftes flere av Mjøsutvalgets forslag, og disse vurderes opp mot noen av de mest kritiske synspunkter som er reist i forhold til Mjøsutvalget, samt mot nyere empirisk basert forskning. Notatet er utarbeidet etter oppdrag fra Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Skriftserie;2001-10 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.title | Strategier og metoder for kvalitetsutvikling: En drøfting av noen sentrale forslag og synspunkter hos Mjøsutvalget | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |