Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOpheim, Vibeke
dc.date.accessioned2015-02-03T15:44:06Z
dc.date.available2015-02-03T15:44:06Z
dc.date.issued2003-11
dc.identifier.isbn82–7218–481–8
dc.identifier.issn0807-3635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275320
dc.description.abstractDet er en kjent sak at sosial bakgrunn har betydning for valg av utdanning. Det vi undersøker i denne rapporten er i hvilken grad sosial bakgrunn har betydning også etter fullført utdanning – i overgangen fra utdanning til arbeid. Er det slik at alle har like muligheter, uavhengig av bakgrunn? Eller fortsetter sosial bakgrunn å spille en rolle også etter at man har tatt en langvarig utdanning? Prosjektet «Like muligheter – både før og etter utdanningen?» ble utviklet for å undersøke dette. Ved å bruke Kandidatundersøkelsen, en undersøkelse gjennomført ved NIFU hvert annet år (og noen ganger årlig) har vi hatt tilgang på et unikt datamateriale som inneholder nyutdannede kandidater fra en rekke ulike utdanninger og fagområder i perioden 1987–2001. Denne rapporten er en del av formidlingen fra dette prosjektet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU Norsk institutt for studier av forskning og utdanningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;1-2004
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectArbeidsmarkedstilpasning
dc.subjectSosial bakgrunn
dc.titleLike muligheter, men ulikt utbytte? Betydning av sosial bakgrunn for overgang fra utdanning til arbeid blant nyutdannede kandidater i perioden 1987–2001nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.relation.projectUtdannings- og forskningsdepartementetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge