Show simple item record

dc.contributor.authorSmeby, Jens-Christian
dc.date.accessioned2015-01-14T15:01:14Z
dc.date.available2015-01-14T15:01:14Z
dc.date.issued2001-11
dc.identifier.isbn82-7218-452-4
dc.identifier.issn0807-3635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/274148
dc.description.abstractForskjeller mellom fagområder er et tema som har vært på den internasjonale agendaen i studier av høyere utdanning i lang tid. Konsekvensene av disse forskjellene har imidlertid i liten grad vært gjenstand for empiriske studier. Gjennom sitt doktorgradsarbeid har Jens-Christian Smeby bidratt til å gi en bedre teoretisk forståelse og empirisk grunn for hvilken betydning disse forskjellene har for undervisning, veiledning og studieorganisering ved universitetene. Smeby viser både hvordan denne innfallsvinkelen har relevans for norsk høyere utdanning, samtidig som hans drøfting av ulike dimensjoner ved fagforskjeller bidrar til den internasjonale litteraturen på feltet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;8-2001
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectHøyere utdanning
dc.titleKunnskapens kognitive og sosiale strukturer: En teoretisk og empirisk studie av fagforskjeller ved universitetenenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge