dc.contributor.author | Smeby, Jens-Christian | |
dc.date.accessioned | 2015-01-14T15:01:14Z | |
dc.date.available | 2015-01-14T15:01:14Z | |
dc.date.issued | 2001-11 | |
dc.identifier.isbn | 82-7218-452-4 | |
dc.identifier.issn | 0807-3635 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/274148 | |
dc.description.abstract | Forskjeller mellom fagområder er et tema som har vært på den internasjonale agendaen i studier av høyere utdanning i lang tid. Konsekvensene av disse forskjellene har imidlertid i liten grad vært gjenstand for empiriske studier. Gjennom sitt doktorgradsarbeid har Jens-Christian Smeby bidratt til å gi en bedre teoretisk forståelse og empirisk grunn for hvilken betydning disse forskjellene har for undervisning, veiledning og studieorganisering ved universitetene. Smeby viser både hvordan denne innfallsvinkelen har relevans for norsk høyere utdanning, samtidig som hans drøfting av ulike dimensjoner ved fagforskjeller bidrar til den internasjonale litteraturen på feltet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;8-2001 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Høyere utdanning | |
dc.title | Kunnskapens kognitive og sosiale strukturer: En teoretisk og empirisk studie av fagforskjeller ved universitetene | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |