Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHatlevik, Ida Katrine Riksaasen
dc.contributor.authorNorgård, Jorunn Dahl
dc.date.accessioned2015-01-12T14:52:42Z
dc.date.available2015-01-12T14:52:42Z
dc.date.issued2001-05
dc.identifier.isbn82-7218-447-8
dc.identifier.issn0807-3635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/273973
dc.description.abstractDenne rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet. Utgangspunktet for oppdraget var at norske lærebøker syntes å tape terreng i forhold til engelskspråklige lærebøker utgitt på utenlandske forlag. Fra flere hold var det derfor stilt spørsmål ved hvorvidt engelsk litteratur er i ferd med å erobre en større andel av pensumlistene ved universiteter og høgskoler. Et formål har derfor vært å beskrive status og utvikling med hensyn til bruk av både norske og engelske lærebøker på grunnutdanningsnivå innenfor et bredt spekter av fag og utdanninger i høyere utdanning. Det er også lagt vekt på å få frem mulige årsaker til variasjon på tvers av fag og utdanninger med hensyn til pensumlitteraturens språk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;5-2001
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSpråk
dc.subjectHøyere utdanning
dc.titleMyter og fakta om språk: Pensumlitteratur på grunnivå i høyere utdanning.nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.relation.projectKirke-, utdannings- og forskningsdepartementetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge