dc.contributor.author | Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen | |
dc.contributor.author | Norgård, Jorunn Dahl | |
dc.date.accessioned | 2015-01-12T14:52:42Z | |
dc.date.available | 2015-01-12T14:52:42Z | |
dc.date.issued | 2001-05 | |
dc.identifier.isbn | 82-7218-447-8 | |
dc.identifier.issn | 0807-3635 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/273973 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet. Utgangspunktet for oppdraget var at norske lærebøker syntes å tape terreng i forhold til engelskspråklige lærebøker utgitt på utenlandske forlag. Fra flere hold var det derfor stilt spørsmål ved hvorvidt engelsk litteratur er i ferd med å erobre en større andel av pensumlistene ved universiteter og høgskoler. Et formål har derfor vært å beskrive status og utvikling med hensyn til bruk av både norske og engelske lærebøker på grunnutdanningsnivå innenfor et bredt spekter av fag og utdanninger i høyere utdanning. Det er også lagt vekt på å få frem mulige årsaker til variasjon på tvers av fag og utdanninger med hensyn til pensumlitteraturens språk. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;5-2001 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Språk | |
dc.subject | Høyere utdanning | |
dc.title | Myter og fakta om språk: Pensumlitteratur på grunnivå i høyere utdanning. | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.relation.project | Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet | nb_NO |