dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.contributor.author | Frølich, Nicoline | |
dc.contributor.author | Elken, Mari | |
dc.date.accessioned | 2021-01-25T10:29:42Z | |
dc.date.available | 2021-01-25T10:29:42Z | |
dc.date.issued | 2021-01-25 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2724491 | |
dc.description.abstract | I dette notatet belyses utviklingen i studieprogramprofilen ved de fusjonerte institusjonene. Institusjonene har fått en tydeligere fagprofil målt som andel studieprogram innen ulike fagområder og også styrket mastergradsprofil, men dette skyldes i stor grad den pågående overgangen fra fireårig til femårig lærerutdanning. Det har også vært en økning i antall studenter per studieprogram. Institusjonene har større regional spredning av studietilbudene, men studentene søker i større grad til noen av studiestedene enn andre. Data er hentet fra DBH. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Innsikt;2021-2 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Fusjonerte institusjoner i støpeskjeen: Endringer i faglige profiler og det regionale studietilbudet | en_US |
dc.type | Others | en_US |