dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Sandsør, Astrid Marie Jorde | |
dc.contributor.author | Rønsen, Ester | |
dc.contributor.author | Carlsten, Tone Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2020-03-26T11:50:14Z | |
dc.date.available | 2020-03-26T11:50:14Z | |
dc.date.issued | 2020-03 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0453-8 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2648860 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten tar for seg det norske opptakssystemet til høyere utdanning og særlig hvordan karakterer og tilleggspoeng virker inn på opptak. Fire fagområder har vært i fokus: profesjonsutdanning i medisin og psykologi, jus (rettsvitenskap) samt grunnskolelærer (GLU) 1-7. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2020:4 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Høyere utdanning | en_US |
dc.subject | Opptak | en_US |
dc.subject | Kvote | en_US |
dc.subject | Poengberegning | en_US |
dc.title | Opptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærer-utdanning | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 153 | en_US |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | en_US |