Show simple item record

dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.contributor.authorSandsør, Astrid Marie Jorde
dc.contributor.authorRønsen, Ester
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2020-03-26T11:50:14Z
dc.date.available2020-03-26T11:50:14Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.isbn978-82-327-0453-8
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2648860
dc.description.abstractDenne rapporten tar for seg det norske opptakssystemet til høyere utdanning og særlig hvordan karakterer og tilleggspoeng virker inn på opptak. Fire fagområder har vært i fokus: profesjonsutdanning i medisin og psykologi, jus (rettsvitenskap) samt grunnskolelærer (GLU) 1-7. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:4
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHøyere utdanningen_US
dc.subjectOpptaken_US
dc.subjectKvoteen_US
dc.subjectPoengberegningen_US
dc.titleOpptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærer-utdanningen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber153en_US
dc.relation.projectKunnskapsdepartementeten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal