Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBubikova-Moan, Jarmila
dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorHjetland, Hanne Næss
dc.contributor.authorRogde, Kristin
dc.date.accessioned2018-08-13T11:15:14Z
dc.date.available2018-08-13T11:15:14Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.isbn978-82-327-0338-9
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2557734
dc.description.abstractSpråkløyper; Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving (2016–2019) er igangsatt av Kunnskapsdepartementet og har som et overordnet mål en systematisk og helhetlig styrking av språk-, lese- og skriveferdigheter hos alle barn og elever. Strategien retter seg av den grunn mot hele personalet i barnehagen, og alle lærere på tvers av fag i skolen, slik at deres kompetanse innen språk, lesing og skriving styrkes. Strategien inkluderer tre hovedtiltak:1) regionale oppstartssamlinger for ansatte i barnehager og skoler; 2) gratis nettbaserte kompetanseutviklingspakker og 3) støtte til lokalt utviklingsarbeid – etablering av språkkommuner. Evalueringens overordnete mål er å få innsikt i både bruken og opplevelsen av nytte og relevans av de tre tiltakene i Språkløyper hos relevante aktører i barnehagen og skolen, samt hvorvidt strategien har ført til endret praksis i barnehage, skole og på kommunalt og fylkeskommunalt nivå. Evalueringen skal også belyse om det å bli språkkommune har merverdi for lokalt utvikling arbeid innenfor språk, lesing og skriving.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2018:16
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectSpråkløypernb_NO
dc.subjectNasjonal strateginb_NO
dc.subjectKompetanseutviklingnb_NO
dc.subjectEvalueringnb_NO
dc.titleEvaluering av den nasjonale strategien Språkløyper. Delrapportnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber170nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal