dc.contributor.author | Langfeldt, Liv | |
dc.date.accessioned | 2017-10-24T09:03:41Z | |
dc.date.available | 2017-10-24T09:03:41Z | |
dc.date.issued | 1999-11 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2461660 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten tar for seg den tradisjonelle og mest utbredte formen for vurdering av faglig kvalitet – bedømmelser foretatt av fagekspertise på feltet. Første del inneholder kort historikk og ser på hva fagfeller legger til grunn for sine kvalitetsvurderinger. De to neste delene tar utgangspunkt i empiriske studier og ser på hvilke svakheter ulike former for fagfellevurdering har. Siste del oppsummerer begrensninger og ser kort på hvordan de kan reduseres. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;1999:9 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Fagfellevurdering | nb_NO |
dc.subject | Forskningskvalitet | nb_NO |
dc.title | Evaluering av forskningskvalitet: Et kritisk blikk på fagfellevurdering | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 36 | nb_NO |
dc.relation.project | Norges forskningsråd | nb_NO |