Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahl, Jorunn
dc.date.accessioned2017-10-20T11:00:12Z
dc.date.available2017-10-20T11:00:12Z
dc.date.issued1998-09
dc.identifier.issn0808-4572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2461250
dc.description.abstractNIFU har på oppdrag av Den norske forleggerforening, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening, Norsk språkråd, Lærebokutvalget for høyere utdanning og Norsk studentunion gjennomført en utredning som belyser forholdet mellom norskspråklig og engelskspråklig pensumlitteratur i enkelte grunnfag i universitets- og høgskolesektoren. Prosjektets bakgrunn er en antakelse om at engelskspråklig faglitteratur i økende grad benyttes som pensumlitteratur i høyere utdanning. I den foreliggende rapporten konkretiseres utviklingen av forholdet mellom norsk og engelskspråklig pensumlitteratur innenfor fire grunnfag på 1990-tallet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU skriftserie;1998:14
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectUtredningnb_NO
dc.subjectEngelskspråklig pensumlitteraturnb_NO
dc.titlePensumlitteratur i høyere utdanning – en undersøkelse av forholdet mellom norsk og engelskspråklig pensumlitteratur i fire grunnfagnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber43nb_NO
dc.relation.projectDen norske forleggerforening, Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening, Norsk språkråd, Lærebokutvalget for høyere utdanning og Norsk studentunionnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal