Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSmeby, Jens-Christian
dc.date.accessioned2017-10-19T14:33:16Z
dc.date.available2017-10-19T14:33:16Z
dc.date.issued1998-06
dc.identifier.issn0808-4572
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2461115
dc.description.abstractHensikten med denne rapporten er å gi en oversikt over ulike modeller for basisfinansiering av universitetene i land der det skilles mellom bevilgninger til forskning og utdanning, samt å få fram fordeler og ulemper med disse modellene. Et sentralt spørsmål er hvilke konsekvenser et slikt skille har for forholdet mellom forskning og undervisning. Prosjektet er finansiert av Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet, og baserer seg på skriftlig materiale og intervjuer med nøkkelpersoner i Danmark, England, Finland, Flandern, Nederland og Sverige. Bakgrunnen for prosjektet er blant annet et forslag fra Norges forskningsråd der de ber Regjeringen vurdere å innføre et klarere skille mellom bevilgninger til forskning ved universitetene og bevilgninger til undervisning og andre formål.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU skriftserie;1998:9
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectUniversiteternb_NO
dc.subjectFinansieringsmodellernb_NO
dc.subjectFinansieringnb_NO
dc.titleBasisfinansiering av universitetene: Erfaringer med å skille mellom bevilgninger til forskning og utdanningnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber50nb_NO
dc.relation.projectKirke-, utdannings- og forskningsdepartementet (KUF)nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal