Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGulbrandsen, Magnus
dc.contributor.authorLangfeldt, Liv
dc.date.accessioned2016-12-23T10:36:53Z
dc.date.available2016-12-23T10:36:53Z
dc.date.issued1997-08
dc.identifier.isbn82-7218-372-2
dc.identifier.issn0807-3635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2425814
dc.description.abstractDe senere årene har det vært fokusert sterkt på forskningskvalitet gjennom evalueringer og andre mekanismer som er ment å sikre og forbedre kvaliteten. Begrepet selv har imidlertid sjelden stått i fokus. For å få en fruktbar forskningspolitisk debatt om hvordan vi kan høyne kvaliteten på forskning eller hva vi skal prioritere når vi setter kvalitet i høysetet, kan det være behov for mer nyanserte og klare begreper enn sekkebetegnelsen "kvalitet". En intervjuundersøkelse fra NIFU viser at det er en stor grad av enighet på tvers av fag om overordnede begreper som karakteriserer god forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;1997-9
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleHva er forskningskvalitet? En intervjustudie blant norske forskerenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal