dc.contributor.author | Tømte, Cathrine | |
dc.contributor.author | Wollscheid, Sabine | |
dc.contributor.author | Aanstad, Siri | |
dc.contributor.author | Sjaastad, Jørgen | |
dc.date.accessioned | 2016-11-22T10:03:36Z | |
dc.date.available | 2016-11-22T10:03:36Z | |
dc.date.issued | 2016-08 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0206-0 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2422388 | |
dc.description.abstract | Rapporten presenterer resultater fra en formativ evaluering av videreutdanningstilbudet i MatematikkMOOC gjennomført i det første driftsåret (2015/16). Samfunnsmålet til MatematikkMOOC har vært å utvikle en kostnadseffektiv modell for storskala etter- og videreutdanning av lærere i grunnopplæringen samt å vurdere mulighetene for tilsvarende modell for andre fagområder. Evalueringen har belyst ulike sider ved videreutdanningstilbudet i MatematikkMOOC og omfatter to nivå, styringsnivået og brukernivået. Evalueringen omfatter også anbefalinger og vurderinger av ulike finansieringsmodeller.
***
The report presents results of a formative evaluation of the continuing education provision offered by MatematikkMOOC (Mathematics MOOC), which was conducted in the programme’s first year of operation (2015-2016). The social goal of MatematikkMOOC was to develop a cost-effective model for the large-scale continuing education and training of teachers in primary and secondary education and training, in addition to evaluating the potential for applying a similar model to other disciplines. This evaluation highlights different aspects of the MatematikkMOOC continuing education provision across two levels: the management level and the user level. The evaluation also features recommendations and an evaluation of different funding models. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2016:21 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | MatematikkMOOC | nb_NO |
dc.subject | Evaluering | nb_NO |
dc.subject | Videreutdanning | nb_NO |
dc.subject | Grunnskolelærere | nb_NO |
dc.title | Evaluering av videreutdanningstilbudet MatematikkMOOC 2015-2016 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 74 | nb_NO |
dc.relation.project | Senter for IKT i utdanningen | nb_NO |