Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.contributor.authorSkaug, Reidar
dc.contributor.authorHaugdal, Berit Kristin
dc.date.accessioned2016-08-05T08:42:34Z
dc.date.available2016-08-05T08:42:34Z
dc.date.issued2016-08
dc.identifier.isbn978-82-327-0195-7
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2397983
dc.description.abstractEn strukturreform har over tid vært signalisert for utdanningssystemet i forsvarssektoren. Langtidsplanen som ble lansert 17. juni 2016 bekreftet forslaget om å samle Forsvarets seks høyskoler i én nyopprettet driftsenhet. Regjeringen understreker at ett helhetlig system skal innrettes for å levere en militær utdanning med høyere grad av relevans enn i dag. Våren 2016 inviterte Krigsskolen Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) til et samarbeid. Samarbeidet skulle på den ene siden føre til en intern gjennomgang av hvordan Krigsskolen har arbeidet med å kvalitetssikre utdanningens relevans de siste ti år. Arbeidet skulle også ha et mer eksplorerende og handlingsorientert formål. Sentrale punkter fra samarbeidet presenteres i dette notatet. I lys av de sentrale endringer Krigsskolen står overfor er arbeidsnotatet ment å være en veileder i det videre arbeidet med å sikre en relevant militær lederutdanning for Hæren og Forsvaret.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2016:6
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectKrigsskolennb_NO
dc.subjectYrkesrelevansnb_NO
dc.subjectMilitær utdanningnb_NO
dc.titleKrigsskolens relevans? Temanotat om Krigsskolens arbeid med yrkesrelevans i lys av sentrale endringer i forsvarssektoren (TYR)nb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber58nb_NO
dc.relation.projectKrigsskolennb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge