dc.contributor.author | Sjaastad, Jørgen | |
dc.contributor.author | Wollscheid, Sabine | |
dc.contributor.author | Tømte, Cathrine | |
dc.date.accessioned | 2016-01-12T12:27:04Z | |
dc.date.available | 2016-01-12T12:27:04Z | |
dc.date.issued | 2015-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0153-7 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2373427 | |
dc.description.abstract | På oppdrag fra Senter for IKT i utdanningen har NIFU gjennomført en ekspertpanelstudie for å identifisere viktige utfallsvariabler i studier av skriveopplæringen fra 1. til 3. klasse.
Studien er gjennomført i november og desember 2015. Totalt 14 personer fra ulike fagområder har deltatt i ekspertpanelet. Studien omfatter også en redegjørelse av sentrale funn fra en litteraturstudie om tidlig skriveopplæring med og uten digitale verktøy. Med utgangspunkt i dette og resultatene fra ekspertpanelstudien gis anbefalinger om hvilke utfallsvariabler som kan inngå i fremtidige studier som måler effekter av digitale verktøy i skriveopplæringen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2015:38 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Ekspertpanelstudie | nb_NO |
dc.subject | Grunnopplæring | nb_NO |
dc.subject | Skriveopplæring | nb_NO |
dc.subject | Digitale verktøy | nb_NO |
dc.title | Hva teller når barn skriver? En ekspertpanelstudie | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 36 | nb_NO |
dc.relation.project | Senter for IKT i utdanningen | nb_NO |