Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKyvik, Svein
dc.contributor.authorPrøitz, Tine Sophie
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.date.accessioned2015-10-22T07:26:44Z
dc.date.available2015-10-22T07:26:44Z
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.isbn978-82-327-0110-0
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357601
dc.description.abstractPh.d.-rådet for uddannelsesforskning ble opprettet i 2011 etter initiativ av Folketinget. I henhold til Globaliseringsavtalen 2011-12 er formålet å styrke utdannelsesforskning rettet mot folkeskolen gjennom utdannelse av ph.d.er som primært skal arbeide i profesjonshøyskolene. I perioden 2011-2014 ble det til sammen utdelt 45 ph.d.-stipendier. Dette initiativet skulle evalueres etter tre år. NIFU (Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning) ble tildelt evalueringsoppdraget. Vi gir her en kort sammenfattende vurdering av satsingen på utdannelsen av ph.d.er på skoleforskningsfeltet og som primært skal arbeide i profesjonshøyskolen. Det må understrekes at dette er en midtveisevaluering, og at det er for tidlig å si hvor vellykket dette tiltaket vil bli for å oppnå de ønskede mål. Det er likevel mulig å gi en vurdering av om ph.d.-satsingen er på riktig vei, og om det kan være hensiktsmessig å foreta endringer i måten dette programmet drives på.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2015:17
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectEvalueringnb_NO
dc.subjectPh.d.-rådetnb_NO
dc.subjectUtdanningsforskningnb_NO
dc.subjectDanmarknb_NO
dc.titleEvaluering av Ph.d.-rådet – et initiativ til styrket uddannelsesforskning rettet mod folkeskolennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber93nb_NO
dc.relation.projectStyrelsen for Videregående Uddannelsernb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge