Blar i Publikasjoner fra Cristin på forfatter "Tømte, Cathrine"
-
Deltaker eller tilskuer? En casestudie om vilkår for deltakelse og samarbeidslæring i et nettbasert masterprogram i økonomi og ledelse (MBA)
Fossland, Trine; Tømte, Cathrine (Journal article; Peer reviewed, 2019-03-08)Nettstudier, her forstått som distribuert undervisning tilrettelagt via internett, er et stadig mer aktuelt tema innen høyere utdanning. Det økte antallet nettstudenter har flere årsaker: fremveksten av nye studentgrupper, ... -
Digitalisation in higher education: mapping institutional approaches for teaching and learning
Tømte, Cathrine; Fossland, Trine; Aamodt, Per Olaf; Degn, Lise (Journal article; Peer reviewed, 2019-05-06)This paper explores the digitalisation of teaching and learning understood as external processes, influenced by government and international trends and as internal processes within the institutions, in Denmark and Norway. ... -
How a SPOC might facilitate in-service teachers' interactions in professional development
Wollscheid, Sabine; Tømte, Cathrine; Sjaastad, Jørgen (Peer reviewed; Journal article, 2020)Online professional development programs for teachers are much discussed. Teachers are obliged to continuously renew their skills in teaching methodology to keep pace with changing demands in society. Providing flexibility ... -
Leaving the windows open – økt mangel på IKT-sikkerhetskompetanse i Norge
Mark, Michael Spjelkavik; Tømte, Cathrine; Næss, Terje; Røsdal, Trude (Journal article; Peer reviewed, 2019-06-03)IKT-sikkerhet berører enkeltindivider, næringsliv, offentlig sektor, nasjonal infrastruktur og samfunnssikkerhet generelt. IKT-sikkerhet defineres vanligvis som evnen til å forebygge, oppdage og håndtere tre typer hendelser: ... -
Massive, open, online, and national? A study of how national governments and institutions shape the development of MOOCs
Tømte, Cathrine; Fevolden, Arne Martin; Aanstad, Siri (Journal article; Peer reviewed, 2017)We explore interpretations of MOOCs around the globe and, in particular, interpretations of MOOCs in Norway. Based on a review of previous studies relevant to these topics, we present two contrasting views on the emergence ...