Blar i 2 - Working Papers / Arbeidsnotater på forfatter "Carlsten, Tone Cecilie"
-
Arbeidsgivers vurdering av nyansatte med høyere utdanning og fagskoleutdanning: Underveisrapport, første delrapport
Støren, Liv Anne; Carlsten, Tone Cecilie; Reiling, Rune Borgan; Olsen, Dorothy Sutherland; Arnesen, Clara Åse (NIFU Arbeidsnotat;2016:16, Working paper, 2016-11)Denne rapporten er første delrapport fra et treårig prosjekt som NIFU utfører på oppdrag for Kunnskapsdepartementet. Prosjektet omhandler arbeidsgiveres vurdering av nyansatte som nokså nylig er ferdige med masterutdanninger, ... -
Digitalisering og fremtidige kompetansebehov i kraftnæringen : En tilleggsstudie basert på NHOs Kompetansebarometer
Olsen, Dorothy Sutherland; Carlsten, Tone Cecilie; Børing, Pål; Rørstad, Kristoffer (NIFU Arbeidsnotat;2019:4, Working paper, 2019-04)Energi Norge og EL og IT Forbundet har gitt NIFU i oppdrag å gjennomføre en analyse av utvalgte data relevante for kraftnæringen, og se nærmere på hva andre studier har funnet om fremtidige kompetansebehov for denne næringen. ... -
Fairness in access to higher education in Norway: Policy and practice
Hovdhaugen, Elisabeth; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU Working Paper;2018:7, Working paper, 2018-09)This working paper presents a case study of the Norwegian access system to higher education, drawing on data collected in a larger project commissioned by the EU Commission. Based on interviews with stakeholders at the ... -
Kompetansebarometer for NHO-bedriftene. Hovedresultater fra en undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter i 2014
Solberg, Espen; Rørstad, Kristoffer; Børing, Pål; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU arbeidsnotat;2014:7, Working Paper, 2014-04-10)Dette arbeidsnotatet oppsummerer de første resultatene fra en spørreundersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter. Undersøkelsen bygger på svar fra om lag 5 300 bedrifter av ulik størrelse og fra ulike næringer ... -
Krigsskolens relevans? Temanotat om Krigsskolens arbeid med yrkesrelevans i lys av sentrale endringer i forsvarssektoren (TYR)
Carlsten, Tone Cecilie; Skaug, Reidar; Haugdal, Berit Kristin (NIFU Arbeidsnotat;2016:6, Working paper, 2016-08)En strukturreform har over tid vært signalisert for utdanningssystemet i forsvarssektoren. Langtidsplanen som ble lansert 17. juni 2016 bekreftet forslaget om å samle Forsvarets seks høyskoler i én nyopprettet driftsenhet. ... -
NHOs kompetansebarometer 2015: Hovedresultater fra en undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter i 2015
Solberg, Espen; Rørstad, Kristoffer; Børing, Pål; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU arbeidsnotat;2015-5, Working Paper, 2015-03-16)NHOs kompetansebarometer er en årlig undersøkelse som kartlegger kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter. Undersøkelsen ble første gang gjennomført i 2014. I undersøkelsen for 2015 har 5685 NHO-bedrifter svart på ulike ... -
NHOs kompetansebarometer 2016: Hovedresultater fra en undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter i 2016
Solberg, Espen; Børing, Pål; Rørstad, Kristoffer; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU Arbeidsnotat;2016:1, Working Paper, 2016-02)Dette arbeidsnotatet presenterer hovedresultater fra NHOs kompetansebarometer for 2016. Det er tredje gang denne kartleggingen av kompetansebehov er blitt gjennomført. Hovedstruktur og grunndelen av spørsmålene om ... -
NHOs Kompetansebarometer 2017 : Hovedresultater fra en undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter i 2017
Rørstad, Kristoffer; Børing, Pål; Solberg, Espen; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU Arbeidsnotat;2017:7, Working paper, 2017-08)Dette arbeidsnotatet presenterer noen hovedresultater fra NHOs kompetansebarometer for 2017. Kompetansebarometeret er en spørreundersøkelse om kompetansebehov til alle NHOs bedrifter. Kartleggingen har vært gjennomført ... -
Resultater fra TALIS 2013. Norske funn fra ungdomstrinnet i internasjonalt lys
Carlsten, Tone Cecilie; Caspersen, Joakim; Vibe, Nils; Aamodt, Per Olaf (NIFU-arbeidsnotat;2014:10, Working Paper, 2014-06)OECDs Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2008 var den første større internasjonale komparative undersøkelse blant lærere og skoleledere som kastet lys over temaer og forhold som anses som sentrale for god ...