Blar i 1 - Reports / Rapporter på forfatter "Reegård, Kaja"
-
Dimensjonering av videregående opplæring : Fylkeskommunenes politikk og prioriteringer
Høst, Håkon; Reegård, Kaja (NIFU-rapport;2019:23, Research report, 2019-10)Rapporten tar for seg hvordan fylkeskommunene dimensjonerer videregående opplæring. Det omfatter hvilke aktører som deltar, hvordan dimensjoneringsprosessen organiseres, samt hvordan fylkeskommunene avveier ulike hensyn ... -
Evaluering av vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Sluttrapport
Bjørnset, Mathilde; Høst, Håkon; Nyen, Torgeir; Reegård, Kaja; Tønder, Anna Hagen (NIFU-rapport;2018:33, Research report, 2018-12)I denne sluttrapporten presenterer Fafo og NIFU en felles evaluering av forsøket med vekslingsmodeller i fag- og yrkesopplæringen. Vekslingsmodell i fag- og yrkesopplæringen innebærer hyppigere pendling mellom skolebasert ... -
Fagopplæring eller statlig utdanning i arbeidslivet? Om lærefagene IKT Service og Kontor- og administrasjon
Høst, Håkon; Reegård, Kaja (NIFU-rapport;2015:40, Research report, 2015-12)Denne rapporten representerer andre del av prosjektet «Kunnskapsoversikt med utdypende analyser som grunnlag for gjennomgang av tilbudsstrukturen i fag- og yrkesopplæringen». Rapporten tar for seg Kontor- og administrasjonsfaget ... -
Hvordan finne effekter av opplæringstilbud til nyankomne elever med innvandrerbakgrunn? En vurdering av vilkår for evaluering
Lødding, Berit; Salvanes, Kari Vea; Reegård, Kaja; Lillevik, Ragna; Kavli, Hanne Cecilie (NIFU-rapport;2020:18, Research report, 2020-09)Barn og unge som nylig har innvandret til Norge, har rett til å motta et opplæringstilbud. Det finnes imidlertid svært lite kunnskap, nasjonalt og internasjonalt, om hva slags type opplæring som virker best for denne ... -
Hvordan sikre at sykepleiestudentene oppnår læringsutbytter i praksisstudiene : Jakten på gode eksempler
Hovdhaugen, Elisabeth; Nesje, Kjersti; Reegård, Kaja (NIFU-rapport;2021:1, Research report, 2021-01)Formålet med denne rapporten er todelt. Det ene er å presentere best-practice innen praksisstudier for sykepleiestudenter. Det andre formålet er å undersøke hvilken rolle læringsutbyttebeskrivelser og praksisavtaler har i ... -
Relevans i fag- og yrkesopplæringen : Utvikling og analyse av en fagarbeiderundersøkelse og en arbeidsgiverundersøkelse
Andersen, Rolf K.; Skåholt, Asgeir; Tønder, Anna Hagen; Reegård, Kaja (NIFU-rapport;2020:30, Research report, 2020)Dette er sluttrapporten fra Fagarbeiderprosjektet, som Fafo og NIFU har gjennomført i perioden 2017–2020. Prosjektet er gjennomført på oppdrag for Utdanningsdirektoratet. Målet har vært å utvikle en metodikk for gjennomføring ... -
Yrkesutdanninger med svak forankring i arbeidslivet: En kunnskapsoppsummering
Høst, Håkon; Reegård, Kaja; Reiling, Rune Borgan; Skålholt, Asgeir; Tønder, Anna Hagen (NIFU-rapport;2015-16, Research report, 2015-05)Rapporten inneholder en kunnskapsoppsummering basert på forskningsbasert og annen dokumentert kunnskap om fire videregående yrkesfagprogrammers problemer og utfordringer med forankringen i arbeidslivet, Helse og oppvekst, ...