Blar i 1 - Reports / Rapporter på forfatter "Nesje, Kjersti"
-
Betydningen av utdanning fra utlandet for tidlig karriere
Skjelbred, Siv-Elisabeth; Nesje, Kjersti; Madsen, Aleksander Å.; Wiers-Jenssen, Jannecke (NIFU-rapport;2019:32, Research report, 2019-12)Hovedformålet med denne rapporten er å undersøke utdanningskvaliteten samt overgangen fra utdanning til arbeidsliv. Vi sammenligner dem som har studert i utlandet, med dem som har tatt hele graden ved et norsk lærested. ... -
Doktorgradskandidater i Norge: Forskeropplæring, arbeidsvilkår og karriereforventninger
Reymert, Ingvild; Nesje, Kjersti; Thune, Taran (NIFU-rapport;2017:10, Research report, 2017-06)Hensikten med rapporten er å gi et oppdatert bilde av hvordan det er å være doktorgradskandidat i Norge våren 2017, og sammenlikne utviklingen over tid. Målet er å gi alle dem som jobber for å planlegge, gjennomføre eller ... -
Evaluation of the national research school scheme
Piro, Fredrik; Skjelbred, Siv-Elisabeth; Aksnes, Dag W.; Nesje, Kjersti; Børing, Pål (NIFU Report;2018:13, Research report, 2018-04)The main conclusion of this evaluation is that the national research school scheme has led to more national cooperation between research environments, and that the components of the training program provided to the PhD ... -
Evaluering av tjenestestøtte til kommunalt barnevern : Organisering, implementering og gjennomføring av tjenestestøtten – delrapport 1
Aamodt, Per Olaf; Røsdal, Trude; Nesje, Kjersti; Larsen, Even Hellan (NIFU-rapport;2018:6, Research report, 2018-02)For å styrke kompetansen i det kommunale barnevernet har Barne- ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) iverksatt et tiltak for å utvikle og støtte kompetansen. På oppdrag fra Bufdir gjennomfører NIFU en evaluering av ... -
Evaluering av tjenestestøtte til kommunalt barnevern : Relevans, kompetanseheving og endring i praksis – delrapport 2
Røsdal, Trude; Nesje, Kjersti (NIFU-rapport;2018:15, Research report, 2018-05)For å styrke kompetansen i det kommunale barnevernet har Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) iverksatt et tiltak for å utvikle og støtte kompetansen. Tiltaket har fått navnet Tjenestestøtteprogrammet. ... -
Hvordan sikre at sykepleiestudentene oppnår læringsutbytter i praksisstudiene : Jakten på gode eksempler
Hovdhaugen, Elisabeth; Nesje, Kjersti; Reegård, Kaja (NIFU-rapport;2021:1, Research report, 2021-01)Formålet med denne rapporten er todelt. Det ene er å presentere best-practice innen praksisstudier for sykepleiestudenter. Det andre formålet er å undersøke hvilken rolle læringsutbyttebeskrivelser og praksisavtaler har i ... -
Kandidatundersøkelsen 2017 : Nyutdannede masteres møte med arbeidslivet og vurdering av relevans, studiekvalitet og læringsutbytte
Støren, Liv Anne; Nesje, Kjersti (NIFU-rapport;2018:22, Research report, 2018-08)Denne rapporten viser resultater fra Kandidatundersøkelsen av mastere et halvt år etter eksamen 2017. Undersøkelsen ble gjennomført fra slutten av november 2017 til slutten av februar 2018. Rapporten omhandler kandidatenes ... -
Kompetanse i den kommunale barnevernstjenesten : Kompetansekartlegging og gjennomgang av relevante utdanninger
Røsdal, Trude; Nesje, Kjersti; Aamodt, Per Olaf; Larsen, Even Hellan; Tellmann, Silje Maria (NIFU-rapport;2017:28, Research report, 2017-10)På oppdrag fra Bufdir har NIFU kartlagt kompetansen i de kommunale barnevernstjenestene i Norge, samt innholdet i bachelor- og masterutdanningene i barnevern og sosialt arbeid, inkludert relevante etter- og videreutdanningstilbud. ... -
Kompetanseutnyttelse blant mastere to–tre år etter eksamen : Resultater fra Spesialkandidatundersøkelsen 2017
Støren, Liv Anne; Nesje, Kjersti; Salvanes, Kari Vea; Arnesen, Clara Åse; Reymert, Ingvild (NIFU-rapport;2018:2, Research report, 2018-01)Denne rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse blant personer som fullførte en mastergrad eller tilsvarende i 2014. De var utdannet i humanistiske og estetiske fag, samfunnsfag og juss, økonomisk-administrative ... -
Kunnskap om tiltak for å øke kompetansen på vold og overgrep blant offentlig ansatte : En litteraturgjennomgang
Wollscheid, Sabine; Lyby, Lars; Nesje, Kjersti (NIFU-rapport;2020:9, Research report, 2020-03)På oppdrag fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet har NIFU utført en forenklet systematisk kunnskapsoppsummering av forskning knyttet til tiltak for å øke kompetansen på vold og overgrep blant offentlig ansatte i ulike ... -
Rekruttering til forskning i sykepleie : En kartlegging av rekrutteringsbehov, rekrutteringsgrunnlag og stipendiatenes karriereplaner
Aamodt, Per Olaf; Nesje, Kjersti; Olsen, Bjørn Magne (NIFU-rapport;2018:28, Research report, 2018-10)Formålet med denne rapporten er å belyse i hvilken grad behovet for forskningskompetanse i sykepleierfaget blir ivaretatt gjennom å kartlegge antall stipendiater som er sykepleiere og deres karriereambisjoner. Dette ses i ... -
Tilfredshet med utdanningen og situasjonen på arbeidsmarkedet blant nyutdannede mastere : Resultater fra Kandidatundersøkelsen 2019
Nesje, Kjersti; Skjelbred, Siv-Elisabeth; Madsen, Aleksander Å. (NIFU-rapport;2020:24, Research report, 2020-10)Denne rapporten presenterer hovedresultater fra Kandidatundersøkelsen 2019, som er en spørreundersøkelse til personer med mastergrad eller tilsvarende høyere utdanning som fullførte sin utdanning våren 2019. Undersøkelsen ... -
Variasjoner i sykepleierutdanningene
Nesje, Kjersti; Aamodt, Per Olaf; Røsdal, Trude (NIFU-rapport;2017:22, Research report, 2017-09)Formålet med denne rapporten er å belyse variasjoner i norske sykepleierutdanninger. Rapporten er skrevet på oppdrag fra Norsk Sykepleierforbund (NSF).