Blar i 1 - Reports / Rapporter på forfatter "Vibe, Nils"
-
Tilbudsstruktur og gjennomføring i videregående opplæring: Delrapport I Evaluering av Kunnskapsløftet
Frøseth, Mari Wigum; Hovdhaugen, Elisabeth; Høst, Håkon; Vibe, Nils (NIFU STEP-rapport;2008-40, Research report, 2008-12)Denne rapporten omhandler søkning til, opptak i samt gjennomføring av videregående opplæring. Prosjektet er en del av evalueringen av utdanningsreformen Kunnskapsløftet. Utdanningsdirektoratet har gitt Norsk institutt for ... -
Underveis i videregående opplæring. Evaluering av Kunnskapsløftet. Underveisrapport fra prosjektet 'Struktur, gjennomføring og kompetanseoppnåelse'
Vibe, Nils; Brandt, Synnøve S.; Hovdhaugen, Elisabeth (NIFU rapport;2011-19, Research report, 2011-05)Dette er den fjerde underveisrapporten fra delprosjektet Struktur, gjennomføring og kompetanseoppnåelse innenfor evalueringen. Denne rapporten viser status for implementeringen av ny tilbudsstruktur i videregående opplæring ... -
«…utnytte sine evner og realisere sitt talent»? Læringsutbytte ved innføringen av Kunnskapsløftet
Lødding, Berit; Markussen, Eifred; Vibe, Nils (NIFU STEP-rapport;5-2005, Research report, 2005-10)På oppdrag fra Utdanningsdirektoratet har NIFU STEP utarbeidet denne statusrapporten om tilstanden i grunnopplæringen anno 2005 med hensyn til gjennomføring og læringsutbytte. Utdanningsdirektoratet har gitt andre miljøer ... -
Å være ungdomsskolelærer i Norge: Resultater fra OECDs internasjonale studie av undervisning og læring (TALIS)
Vibe, Nils; Aamodt, Per Olaf; Carlsten, Tone Cecilie (NIFU STEP rapport;2009-23, Research report, 2009-09)Internasjonale undersøkelser av elevresultater, blant annet PISA, TIMSS og PIRLS, viser at norske skoler har en utfordring med kvaliteten på undervisning og læring. Læreren er skolens viktigste ressurs, og det er all grunn ...