dc.contributor.author | Høst, Håkon | |
dc.contributor.author | Lillebø, Otto Sevaldson | |
dc.contributor.author | Skåholt, Asgeir | |
dc.date.accessioned | 2023-02-20T20:54:12Z | |
dc.date.available | 2023-02-20T20:54:12Z | |
dc.date.issued | 2023-02 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0593-1 | |
dc.identifier.issn | 1894-8200 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3052488 | |
dc.description.abstract | Dette notatet har undersøkt mulige virkninger av fire av tiltakene i Utdanningsløftet 2020 på deltakelsen i videregående opplæring. Notatet er basert på registerdata om utviklingen i antall elever over 20 år, med og uten rett, i videregående opplæring i 2020/21 og 2021/22. I tillegg bygger notatet på registerdata over antall elever i avgangskullet 2021/22 som ikke besto, men som fortsatte i opplæring høsten 2022, og til slutt tall for nye læreplasser i 2021 sammenlignet med tidligere år. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Arbeidsnotat;2023:4 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Utdanningsløftet 2020 | en_US |
dc.subject | Tilleggsnotat | en_US |
dc.title | Evaluering av Utdanningsløftet 2020: Tilleggsnotat basert på registerdata for 2021/2022 | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.source.pagenumber | 43 | en_US |
dc.relation.project | Kunnskapsdepartementet | en_US |