dc.contributor.author | Daus, Stephan | |
dc.contributor.author | Wang, Tz-Shiuan | |
dc.contributor.author | Pedersen, Cathrine | |
dc.date.accessioned | 2022-12-01T13:47:59Z | |
dc.date.available | 2022-12-01T13:47:59Z | |
dc.date.issued | 2022-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0555-9 | |
dc.identifier.issn | 1894-8200 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3035399 | |
dc.description.abstract | Utdanningsdirektoratet ønsker å revidere Elevundersøkelsen. I denne prosessen har Utdanningsdirektoratet valgt ut temaer basert på juridisk hjemmel i opplæringsloven og læreplanen. Som et ledd i prosessen med revidering, har NIFU bistått med å identifisere hvilke temaer som egner seg, og ikke egner seg, for operasjonalisering i instrumenter som kan inngå i undersøkelsen, basert på teoretisk og psykometrisk litteratur. Arbeidsnotatet oppsummerer arbeidet som ble gjennomført av NIFU i april 2022. Over 100 relevante instrumenter er opplistet i vedlegg B. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Arbeidsnotat;2022:3 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tilgjengelighet av publiserte instrumenter for potensielle temaer i Elevundersøkelsen: Forstudie for Utdanningsdirektoratet | en_US |
dc.type | Working paper | en_US |
dc.source.pagenumber | 135 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | en_US |