Show simple item record

dc.contributor.authorDaus, Stephan
dc.contributor.authorWang, Tz-Shiuan
dc.contributor.authorPedersen, Cathrine
dc.date.accessioned2022-12-01T13:47:59Z
dc.date.available2022-12-01T13:47:59Z
dc.date.issued2022-11
dc.identifier.isbn978-82-327-0555-9
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3035399
dc.description.abstractUtdanningsdirektoratet ønsker å revidere Elevundersøkelsen. I denne prosessen har Utdanningsdirektoratet valgt ut temaer basert på juridisk hjemmel i opplæringsloven og læreplanen. Som et ledd i prosessen med revidering, har NIFU bistått med å identifisere hvilke temaer som egner seg, og ikke egner seg, for operasjonalisering i instrumenter som kan inngå i undersøkelsen, basert på teoretisk og psykometrisk litteratur. Arbeidsnotatet oppsummerer arbeidet som ble gjennomført av NIFU i april 2022. Over 100 relevante instrumenter er opplistet i vedlegg B.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2022:3
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleTilgjengelighet av publiserte instrumenter for potensielle temaer i Elevundersøkelsen: Forstudie for Utdanningsdirektorateten_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.source.pagenumber135en_US
dc.relation.projectUtdanningsdirektorateten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal