Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrandt, Ellen
dc.contributor.authorStensaker, Bjørn
dc.date.accessioned2015-05-08T17:41:01Z
dc.date.available2015-05-08T17:41:01Z
dc.date.issued2005-11
dc.identifier.issn1504-0887
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283401
dc.description.abstractTradisjonelt har man ved eksamen i norsk høyere utdanning alltid brukt eksterne sensorer. I etterkant av Kvalitetsrefomen har imidlertid dette blitt endret. På lavere grad (bachelornivået) er det i dag lærestedene selv som bestemmer hva slags sensorordning som skal benyttes. Dette betyr at lærestedene kan bruke ekstern sensor i eksamensarbeidet, men at dette er opp til det enkelte lærested å vurdere hensiktsmessigheten av. Denne valgfriheten er nå under debatt, der det har vært uttrykt bekymring for om fraværet av eksterne sensorer ved eksamen kan ha betydning for kvalitetsnivået i høyere utdanning og legitimiteten til ulike eksamensopplegg. Utdannings- og forskningsdepartementet har i den anledning bedt NIFU STEP om en vurdering av sensorordninger i andre land for derigjennom å bedre kunnskapsgrunnlaget for den norske politikken på dette feltet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-arbeidsnotat;2005:39
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectSensorordningnb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.titleInternasjonale sensorordninger i høyere utdanning. Er erfaringer fra Sverige, Danmark og England relevante for Norge?nb_NO
dc.typeWorking Papernb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge