dc.contributor.author | Langfeldt, Liv | |
dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2015-05-04T13:10:26Z | |
dc.date.available | 2015-05-04T13:10:26Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1504-0887 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/283030 | |
dc.description.abstract | Bakgrunnen for notatet er en henvendelse fra NOKUT med ønske om å få drøftet tolkningsrom og dilemmaer knyttet til å vurdere faglig nivå og dokumenterte resultater i høyere utdanning. Utgangspunktet er at i ”Forskrift om akkreditering, evaluering og godkjenning etter lov om universiteter og høgskoler og lov om private høyskoler” (UFD 2.1.2003) heter det at ”Ved revisjon av etablerte studietilbud skal organet også legge vekt på utdanningens faglige nivå og dokumenterte resultater”. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU STEP | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:1 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Akkreditering | nb_NO |
dc.title | Kriterie- og metodegrunnlag for (re)akkreditering av høyere utdanning | nb_NO |
dc.type | Working Paper | nb_NO |