Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLysø, Ingunn Hybertsen
dc.contributor.authorStensaker, Bjørn
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorMjøen, Kristian
dc.date.accessioned2015-03-16T12:44:21Z
dc.date.available2015-03-16T12:44:21Z
dc.date.issued2011-09
dc.identifier.isbn978-82-7218-787-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/279349
dc.description.abstractI denne rapporten peker vi på at den norske rektorutdanningen har kjennetegn som er relativt typiske i forhold til utviklingstendensene for moderne skolelederutdanning: sterkere nasjonal styring gjennom etablering av standarder og målformuleringer, et innhold som vektlegger nærhet til skolens kjerneoppgaver, og arbeidsformer som gir rom for individuell utvikling og praksisnær lederutøvelse. Programmet synes ikke å være bundet opp til en spesiell ledelsesteori, men trekker veksel på den empiriske forskningen om hva som fremmer god skoleledelse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectEtter- og videreutdanningnb_NO
dc.subjectRektorutdanningnb_NO
dc.subjectSkoleledelsenb_NO
dc.titleLedet til ledelse. Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole i et internasjonalt perspektiv. Delrapport 1 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningennb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • 9 - Other / Annet [196]
    Dissertations, conference papers, annual reports, other reports etc.

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge