dc.contributor.author | Scordato, Lisa | |
dc.contributor.author | Borlaug, Siri Brorstad | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T12:33:55Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T12:33:55Z | |
dc.date.issued | 2019-10 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0418-7 | |
dc.identifier.issn | 1894-8200 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2623953 | |
dc.description.abstract | Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) har etablert en satsing på fremragende forskning og utdanning (FFU) for perioden 2015–2019. Formålet er å gi vitenskapelig ansatte økte muligheter til å utvikle seg som forskere og undervisere. Satsingen inkluderer blant annet NMBUs Talentutviklingsprogram, ordningen med støtte til Innovativ undervisning og en rekke kurs for ph.d.- kandidater og vitenskapelig ansatte. På oppdrag fra NMBU har NIFU evaluert satsingen med særlig vekt på talentutviklingsprogrammet. Evalueringen ble gjennomført i perioden mai–august 2019, og mandatet var å vurdere om satsingen har svart til intensjonen og hatt de ønskede effekter. | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Arbeidsnotat;2019:16 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Fremragende forskning og utdanning | nb_NO |
dc.subject | NMBU | nb_NO |
dc.subject | Talentutviklingsprogram | nb_NO |
dc.subject | Innovativ undervisning | nb_NO |
dc.title | NMBUs satsing på fremragende forskning og utdanning : En kvalitativ evaluering | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 55 | nb_NO |
dc.relation.project | Norges miljø- og biovitenskapelige universitet NMBU | nb_NO |