Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndersen, Rolf K.
dc.contributor.authorSkålholt, Asgeir
dc.contributor.authorTønder, Anna Hagen
dc.date.accessioned2019-09-16T10:27:30Z
dc.date.available2019-09-16T10:27:30Z
dc.date.issued2019-03
dc.identifier.isbn978-82-327-0386-9
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2616940
dc.description.abstractEt viktig mål for de yrkesfaglige utdanningsprogrammene i videregående opplæring er å kvalifisere for fag og yrker i arbeidslivet. Det innebærer at kompetansen som utvikles må oppleves som relevant for utøvelsen av de aktuelle fagene og yrkene, både av de som har gjennomført utdanningen og av de som ansetter dem eller vurderer å ansette fagarbeidere. Dette er bakgrunnen for at utdanningsmyndighetene har tatt initiativ til utviklingen av to nye spørreundersøkelser, rettet mot henholdsvis fagarbeidere og arbeidsgivere. Undersøkelsene er tenkt gjennomført som ledd i Utdanningsdirektoratets løpende arbeid med utvikling av kvalitet i fag- og yrkesopplæringen. Fafo og NIFU har fått i oppdrag å bidra til utvikling, pilotering, utprøving og analyse av de to spørreundersøkelsene. Dette er et underveisnotat fra prosjektet, som kan karakteriseres som et forsknings- og utviklingsprosjekt. Hovedrapporten fra prosjektet kommer i 2020. I den første runden er undersøkelsen rettet mot to utdanningsprogram: helse- og oppvekstfag og bygg- og anleggsteknikk. I 2019 vil prosjektet bli utvidet med to nye utdanningsprogram.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU and FAFOnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-arbeidsnotat;2019-5
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleRelevans i fag- og yrkesopplæringen. Underveisnotat fra utviklingen av fagarbeiderundersøkelsen og arbeidsgiverundersøkelsennb_NO
dc.typeReportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal