Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTvede, Olaf
dc.date.accessioned2019-06-26T14:28:05Z
dc.date.available2019-06-26T14:28:05Z
dc.date.issued1992-04
dc.identifier.isbn82-7218-279-3
dc.identifier.issn0802-9342
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2602414
dc.description.abstractDet siste tiåret har spørsmål knyttet til forskerrekruttering stått sentralt i norsk forskningspolitisk debatt. Spørsmålene har dels vært kvantitativt, dels kvalitativt orientert. De kvantitative spørsmålene dreier seg bl.a. om antallet forskerrekrutter i Norge og fordelingen mellom fagområder. De kvalitative spørsmål retter seg bl.a. mot nye doktorgradsprogrammer og veilednings- og opplæringsforhold. Denne rapporten har tre hovedtema: 1. Hvordan har viktige utviklingstrekk i det norske forskningssystemet de senere årene vært? 2. Hvis behovet for forskerrekrutter i årene framover skal anslås, hvilke vurderinger er det rimelig å legge til grunn? På grunnlag av sannsynlige utviklingstrekk presenteres tre alternative behovsanslag. 3. Fungerer de nye doktorgradene? Utviklingstrekk siden begynnelsen av 80-tallet mht. doktorgradshyppigheter belyses.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNAVFs utredningsinstituttnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNAVF-rapport;1992-6
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleForskerrekruttering og forskerutdanning: fortsatt vekst?nb_NO
dc.typeReportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal