dc.contributor.author | Stensaker, Bjørn | |
dc.contributor.author | Karlsen, Rita | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T12:39:16Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T12:39:16Z | |
dc.date.issued | 1994-11 | |
dc.identifier.isbn | 82-7218-322-6 | |
dc.identifier.issn | 0804-6395 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2601412 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er en videreføring av det arbeidet som ble påbegynt ved rapporten: Å organisere kvalitet? (NAVFs utredningsinstitutt, Rapport 9/93).
Rapportens generelle del gjennomgår bakgrunn og metode for eksterne evalueringer - Peer review: Metoden settes inn i et større utdanningsmessig og samfunnsmessig perspektiv, og ulike fordeler og ulemper ved metoden diskuteres. I et eget kapittel går man gjennom prosedyrer for utnevning og gjennomføring av en ekstern evaluering.
Rapportens spesielle del er en presentasjon av den eksterne evaluering som ble gjennomført ved evalueringen av økonomisk-administrativ utdanning. Det drøftes hvordan prosessen har forløpt, samt at de sakkyndiges rapporter analyseres. I sluttkapittelet oppsummeres evalueringen av økonomisk-administrativ utdanning: Hva kan man lære av prosessen? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Utredningsinstituttet | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Utredningsinstituttet-rapport;1994-10 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Å vurdere kvalitet? - En studie av den eksterne evalueringen i økonomisk-administrativ utdanning | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |