Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.contributor.authorStensaker, Bjørn
dc.contributor.authorFederici, Roger Andre
dc.date.accessioned2018-08-29T08:58:37Z
dc.date.available2018-08-29T08:58:37Z
dc.date.issued2018-07
dc.identifier.isbn978-82-7570-553-0 (trykk)
dc.identifier.isbn978-82-7570-554-7 (web)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2559783
dc.description.abstractDette er den andre rapporten i evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen i perioden 2015-2019. Rapporten følger opp mange av de samme metodene og funnene fra forrige rapport, særlig deltagerundersøkelsen som hvert kull med studenter får i starten og slutten av studiet. I tillegg har vi utvidet undersøkelsen til også å inkludere lærere ved skolene der deltakerne går, i tillegg til kontrollutvalg av rektorer og lærere. Vi har også gått gjennom internasjonal forskningslitteratur på hva som kjennetegner effektive rektorutdanninger, og sett denne opp mot det norske utdanningstilbudet. I tillegg har vi laget et oversiktsbilde av pensum som finnes for rektorutdanningene og sammenholdt dette med deltagernes vurdering av pensum og undervisningsmateriell.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNU Samfunnsforskningnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNTNU Samfunnsforskning;Rapport 2018 Mangfold og inkludering
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectEvalueringnb_NO
dc.subjectNasjonal rektorutdanningnb_NO
dc.titleEvaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 2nb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber161nb_NO
dc.relation.projectUtdanningsdirektoratetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • 9 - Other / Annet [195]
    Dissertations, conference papers, annual reports, other reports etc.

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal