dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Stensaker, Bjørn | |
dc.contributor.author | Federici, Roger Andre | |
dc.date.accessioned | 2018-08-29T08:58:37Z | |
dc.date.available | 2018-08-29T08:58:37Z | |
dc.date.issued | 2018-07 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-553-0 (trykk) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7570-554-7 (web) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2559783 | |
dc.description.abstract | Dette er den andre rapporten i evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen i perioden 2015-2019. Rapporten følger opp mange av de samme metodene og funnene fra forrige rapport, særlig deltagerundersøkelsen som hvert kull med studenter får i starten og slutten av studiet. I tillegg har vi utvidet undersøkelsen til også å inkludere lærere ved skolene der deltakerne går, i tillegg til kontrollutvalg av rektorer og lærere. Vi har også gått gjennom internasjonal forskningslitteratur på hva som kjennetegner effektive rektorutdanninger, og sett denne opp mot det norske utdanningstilbudet. I tillegg har vi laget et oversiktsbilde av pensum som finnes for rektorutdanningene og sammenholdt dette med deltagernes vurdering av pensum og undervisningsmateriell. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NTNU Samfunnsforskning;Rapport 2018 Mangfold og inkludering | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Evaluering | nb_NO |
dc.subject | Nasjonal rektorutdanning | nb_NO |
dc.title | Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 2 | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 161 | nb_NO |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |