Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAksnes, Dag W.
dc.date.accessioned2018-04-10T13:17:10Z
dc.date.available2018-04-10T13:17:10Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.isbn978-82-327-0324-1
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493481
dc.description.abstractI denne rapporten presenteres en analyse av den vitenskapelige publiseringen ved UiB med fokus på spesialiseringsprofil og siteringshyppighet. Sammen med supplerende publiseringsanalyser som allerede foreligger, gir dette informasjon om ulike dimensjoner ved UiBs forskning slik den avtegner seg gjennom vitenskapelige publiseringsmønstre. Rapporten viser blant annet hvordan UiBs vitenskapelige publisering fordeler seg på fagområder og fagfelt. Analysen er her basert på den samlete vitenskapelige publisering slik denne er registrert i Cristin-databasen. I noen fag bidrar UiB mer til den totale norske publiseringen enn i andre. Samlet sett har UiB en andel på 9,1 prosent av den totale nasjonale publiseringen i 2015 og 2016. Andelen er høyest for humaniora med 12,7 prosent og lavest for det samfunnsvitenskapelige fagområdet med 7,9 prosent.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2018:3
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectPubliseringsanalysenb_NO
dc.subjectFaglig profilnb_NO
dc.subjectSiteringshyppighetnb_NO
dc.subjectVitenskapelig publiseringnb_NO
dc.subjectUniversitetet i Bergennb_NO
dc.titlePubliseringsanalyse – Universitetet i Bergen : Faglig profil og siteringshyppighetnb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber54nb_NO
dc.relation.projectUniversitetet i Bergennb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal