Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStøren, Liv Anne
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.contributor.authorReiling, Rune Borgan
dc.contributor.authorOlsen, Dorothy Sutherland
dc.contributor.authorArnesen, Clara Åse
dc.date.accessioned2016-11-29T09:34:36Z
dc.date.available2016-11-29T09:34:36Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.isbn978-82-327-0227-5
dc.identifier.issn1894-8200
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2423398
dc.description.abstractDenne rapporten er første delrapport fra et treårig prosjekt som NIFU utfører på oppdrag for Kunnskapsdepartementet. Prosjektet omhandler arbeidsgiveres vurdering av nyansatte som nokså nylig er ferdige med masterutdanninger, bachelorutdanninger, fireårig lærerutdanning og fagskoleutdanninger. Disse utdanningene utgjør prosjektets «målutdanninger». Sentralt i prosjektet står arbeidsgiveres erfaringer med – og vurderinger av – relevansen og kvaliteten på den kompetansen nyansatte har tilegnet seg gjennom studiene. Rekrutteringsbehov er et annet viktig tema, det samme gjelder betydningen av generalist- versus spesialistkompetanse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU Arbeidsnotat;2016:16
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectArbeidsgivernb_NO
dc.subjectNyansattnb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.subjectFagskolenb_NO
dc.subjectKompetansenb_NO
dc.titleArbeidsgivers vurdering av nyansatte med høyere utdanning og fagskoleutdanning: Underveisrapport, første delrapportnb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber96nb_NO
dc.relation.projectKunnskapsdepartementetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge