dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per Olaf | |
dc.contributor.author | Reymert, Ingvild | |
dc.contributor.author | Stensaker, Bjørn | |
dc.date.accessioned | 2016-04-13T17:14:12Z | |
dc.date.available | 2016-04-13T17:14:12Z | |
dc.date.issued | 2016-04 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0174-2 | |
dc.identifier.issn | 1894-8200 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2385479 | |
dc.description.abstract | Forord
Dette notatet ser nærmere på og diskuterer et utvalg indikatorer som brukes for å måle kvalitet i høyere utdanning i Norge. Utvalget av indikatorer er gjort med utgangspunkt i indikatorer som er viktige for utdanningskvalitet og hva som kan sies å måle dette.
Notatet er en del av prosjektet Quality of Norwegian Higher Education: Pathways, Practices and Performances, en forskningsbasert evaluering av kvalitet i norsk høyere utdanning som NIFU utfører i samarbeid med IPED ved UiO. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Arbeidsnotat;2016:3 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kvalitet | nb_NO |
dc.subject | Høyere utdanning | nb_NO |
dc.subject | Indikatorer | nb_NO |
dc.title | Indikatorer på kvalitet i høyere utdanning | nb_NO |
dc.type | Working Paper | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 70 | nb_NO |
dc.relation.project | Norges forskningsråd | nb_NO |