dc.contributor.author | Næss, Terje | |
dc.date.accessioned | 2015-10-20T19:38:48Z | |
dc.date.available | 2015-10-20T19:38:48Z | |
dc.date.issued | 2011-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2357359 | |
dc.description.abstract | I 2010 publiserte NIFU rapport 2010:34 'De gamle er eldst?'. Noen av konklusjonene og funnene i rapporten om innvandrerelevers prestasjoner var litt overraskende. I dette notatet er det derfor foretatt noen utdypende analyser av disse resultatene. Notatet belyser betydningen av segregering/integrering og læringsmiljø for innvandrerelevenes prestasjoner, målt ved resultater på de nasjonale prøver. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Utdanningsdirektoratet | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-arbeidsnotat;2011:6 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Innvandrerelever | nb_NO |
dc.subject | Prestasjoner | nb_NO |
dc.title | Segregering, læringsmiljø og ikke-vestlige innvandrerelevers prestasjoner på nasjonale prøver. 5. og 8. trinn 2007-2009 | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 40 | nb_NO |