Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelland, Håvard
dc.contributor.authorLauglo, Jon
dc.date.accessioned2015-10-11T16:23:11Z
dc.date.available2015-10-11T16:23:11Z
dc.date.issued2006-10-03
dc.identifier.issn1504-0887
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2353948
dc.description.abstractDenne rapporten sammenligner frittstående og offentlige videregående skoler. Hovedspørsmålet i denne delrapporten er om frittstående skoler i Videregående Opplæring (VGO) i skoleåret 2004-2005 hadde en elevsammensetning som kan sies å være mer sosialt eksklusiv enn hva tilfelle var for offentlige skoler, slik at friskolene kan sies å medføre økt sosial segregering mellom skoler. De kriterier vi vil bruke på slik 'eksklusiv' sosial seleksjon er elevenes prestasjoner fra grunnskolen, og deretter først og fremst trekk ved deres familiebakgrunn som forbindes med økonomiske og kulturelle ulikheter (foreldres inntekt, utdanning, yrke og deres eventuelle innvandringsbakgrunn).nb_NO
dc.description.sponsorshipUtdanningsdirektoratetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-arbeidsnotat;2006:35
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFriskolernb_NO
dc.subjectVideregåendenb_NO
dc.subjectSosiokulturellnb_NO
dc.subjectFamiliebakgrunnnb_NO
dc.subjectSosial seleksjonnb_NO
dc.titleFører frittstående skoler i videregående opplæring til sosial segregering?nb_NO
dc.typeWorking papernb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge