• Do welfare counsellors help at-risk upper secondary school students? 

      Salvanes, Kari Vea; Reiling, Rune Borgan; Sandsør, Astrid Marie Jorde (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Counselling is considered to be an important policy tool to prevent early school leaving, yet little is known about the effect of counselling on student outcomes. We investigate the effect of a novel type of counselling ...
    • The effect of central government grants on local educational policy 

      Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde; Strøm, Bjarne (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      The use of intergovernmental grants in educational policies may give rise to a conflict between gains attributable to local flexibility and the central government’s intention to narrow gaps in school spending and resource ...
    • Tverrfaglig samarbeid – da NAV flyttet inn i videregående skoler 

      Reiling, Rune Borgan; Salvanes, Kari Vea; Sandsør, Astrid Marie Jorde (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Forsøksordningen med NAV-veiledere i videregående skole er en nyere ordning hvor det ble etablert et formelt samarbeid mellom videregående skoler og NAV for å hjelpe utsatte elever. Vi undersøker om ordningen har bidratt ...
    • Utdanning som arbeidsrettet tiltak for ungdom med redusert arbeidsevne 

      Salvanes, Kari Vea; Reiling, Rune Borgan; Sandsør, Astrid Marie Jorde (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Denne artikkelen undersøker virkninger av utdanning som arbeidsmarkedstiltak for unge med nedsatte arbeidsevner. Fra og med 1. januar 2004 ble nedre aldersgrense for å få støtte til kvalifisering i det ordinære utdanningssystemet ...